
Verkosta uusia asiakkaita -koulutussarja
Verkosta uusia asiakkaita -koulutussarja koostuu kolmesta mikrokoulutuksesta (45 min) ja kolmesta työpajasta (1,5 h), joissa opit ohjaamaan uusia, kiinnostuneita kävijöitä verkkosivuillesi ja sosiaalisen median tileillesi. Opit tunnistamaan kävijöiden verkkokäyttäytymistä heidän etsiessään tuotteita ja palveluja sekä käyttämään oikeita työkaluja, joilla kävijöistä saadaan asiakkaita. Koulutukset ovat maksuttomia ja ne järjestetään Teamsissä. Sarja on avoin mikro- ja pk-yrityksille sekä yhdistyksille, ja se on suunnattu sekä aloittaville digitaitajille että jo digimarkkinointia ja -myyntiä tekeville. Voit osallistua kaikkiin koulutuksiin tai valita itsellesi mieluisimmat. Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan koulutukseen yksin, kaksin tai koko työryhmäsi kanssa, tervetuloa mukaan!
Mikrokoulutukset ja Työpajat
Mikrokoulutus 1: Lisää kiinnostuneita asiakkaita 18.3. klo 8:30 – 9:15
Koulutuksessa paneudutaan hakukoneoptimointiin ja -markkinointiin, ostoon ohjaavaan verkkokauppaan ja asiakaslähtöisten verkkosivujen kehittämiseen sekä web-analytiikkaan. Opit tunnistamaan parhaat hakusanat, joilla asiakkaat etsivät alasi tuotteita ja palveluja sekä miten voit päästä hakutulosten kärkeen. Mikrokoulutuksessa opit webanalytiikan hyödyntämismahdollisuuksia asiakkaan näkökulmasta toimivien ja ostoon ohjaavien verkkosivustojen ja kauppapaikan kehittämisessä. Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan koulutukseen yksin, kaksin tai koko työryhmäsi kanssa, tervetuloa mukaan!
Työpaja 1: Verkkosivujen näkyvyys haltuun 25.3. klo 8:30 – 10:00
Työpajassa opit miten työkaluja, kuten Google Analytics, Google Ads, Google Trends ja hakukoneoptimointia voi hyödyntää uusien asiakkaiden hankkimiseksi ja verkkonäkyvyyden parantamiseksi. Työpajassa käymme läpi yhdessä, että kuinka voit seurata verkkokävijöiden käyttäytymistä, löytää suosittuja hakutermejä ja suunnitella kohdennettua mainontaa. Lisäksi opit miten parantaa verkkonäkyvyyttäsi saavutettavuuden ja nopeuden optimoinnilla. Työpaja ei vaadi valmistautumista ja kaikki harjoitukset tehdään helposti saatavilla työkaluilla. Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan koulutukseen yksin, kaksin tai koko työryhmäsi kanssa, tervetuloa mukaan!
Mikrokoulutus 2: Tiktok markkinointityökaluna 1.4. klo 8:30-9:15
Tiktok on tehokas markkinointityökalu. Mikrokoulutuksessa ymmärrät, miten orgaanisella sisällöllä voit luoda laajan ja aktiivisen yleisön, kasvattaa brändin näkyvyyttä ja houkutella uusia asiakkaita. Lisäksi mikrokoulutuksessa käydään läpi Tiktokin mainostyökalut ja esimerkkinä käytetään Turun ammattikorkeakoulun omaa tiliä. Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan koulutukseen yksin, kaksin tai koko työryhmäsi kanssa, tervetuloa mukaan!
Työpaja 2: Tiktok-sisällön strateginen suunnittelu 8.4. klo 11:00 – 12:30
Työpajassa puhutaan kattavasti Tiktok-tilistä strategisemmalla otteella. Miten suunnitella ja toteuttaa brändiä tukevaa sisältöä ja kenelle Tiktok-sisältö oikeastaan on tarkoitettu? Mitä käyttäjän tulee tietää Tiktokin sisältövaihtoehdoista, trendeistä ja äänistä? Miten luoda omaan brändiin sopivaa sisältöä trendeistä ja mitä ääniä yritystili voi käyttää? Koulutuksessa käydään läpi myös tilin luominen ja erilaiset tilivaihtoehdot. Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan koulutukseen yksin, kaksin tai koko työryhmäsi kanssa, tervetuloa mukaan!
Mikrokoulutus 3: Tekoälyn ja LinkedIn-työkalujen hyödyntäminen uusasiakashankinnassa 15.4. klo 8:30-9:15
Tässä 45 minuutin mikrokoulutuksessa paneudutaan tekoälyn tarjoamiin mahdollisuuksiin ja LinkedIn-työkaluihin uusasiakashankinnan vauhdittamiseksi. Opit, miten tekoälyä voidaan hyödyntää potentiaalisten asiakkaiden tunnistamisessa ja tavoittamisessa sekä miten LinkedInin monipuoliset työkalut auttavat sinua erottumaan kilpailijoista. Koulutuksen aikana saat kokonaiskäsityksen siitä, miten näillä työkaluilla jokainen voi onnistuneesti saada uusia asiakkaita kilpailusta huolimatta. Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan koulutukseen yksin, kaksin tai koko työryhmäsi kanssa. Tervetuloa mukaan oppimaan ja kehittämään taitojasi!
Työpaja 3: Tekoälyn ja LinkedIn-työkalujen syventävä käyttö uusasiakashankinnassa 22.4. 8:30-10:00
Tämä 1,5 tunnin työpaja tarjoaa syventävän katsauksen tekoälyn ja LinkedIn-työkalujen käyttöön uusasiakashankinnassa. Työpaja on jatkoa mikrokoulutukselle ja sen aikana osallistujat pääsevät omakohtaisesti syventämään osaamistaan ja testaamaan työkaluja käytännössä. Käymme läpi konkreettisia esimerkkejä ja harjoituksia, joiden avulla opit hyödyntämään tekoälyä ja LinkedInin työkaluja entistä tehokkaammin uusien asiakkaiden hankinnassa. Tämä työpaja tarjoaa käytännönläheistä oppia ja mahdollisuuden soveltaa opittuja taitoja heti käytännössä. Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan koulutukseen yksin, kaksin tai koko työryhmäsi kanssa. Tervetuloa mukaan syventämään osaamistasi ja saavuttamaan uusia asiakkaita!
Miten ilmoittaudun maksuttomiin koulutuksiin?
1
Täytä webropol lomake
Täytä tämä webropolin lomake. Tämän avulla seuraamme osallistujamääriä, lisäämme oikeat henkilöt Teams-työtilaan ja kartoitamme osallistujien lähtötason.
2
Seuraa sähköpostia
Lomakkeen lähettämisen jälkeen saat sähköpostin, jossa on tietoa Teams-työtilasta ja/tai ohjeet ESR+ -lomakkeen täyttämiseen. Tämä riippuu siitä, oletko osallistunut aikaisempiin koulutuksiimme.
3
Täytä ESR+ -lomake
Jos ilmoittaudut ensimmäistä kertaa meidän koulutuksiin, tulee sinun täyttää ESR+ -lomake joka toimii korvauksena koulutuksille.
4
Liity Teams työtilaan
Kun kaikki ovat kunnossa, pääset meidän Teams-työtilaan! Teams työtilasta löydät kanavakohtaisesti koulutukset ja lisää tietoa miten pääset niihin liittymään.