Tietoa hankkeesta
Autamme yrityksiä ja järjestöjä menestymään digitaalisella aikakaudella digiosaamista, myyntiä ja asiakkuuksienhallintaa hyödyntäen.
Digio
Digio – Myynnin ja asiakkuuksien johtamisen digitaaliset mahdollisuudet on Turun ammattikorkeakoulun kolmevuotinen hanke (2024-2026). Digio vastaa yritysten ja järjestöjen tuottavuuden edistämisen kehitystarpeisiin digitaalisen ja älykkään teknologian hyödyntämisessä tarjoamalla tukea sekä osaamisen kehittämistä ja digimyönteisyyttä. Yrittäjien ja henkilöstön työhyvinvoinnin vahvistaminen on poikkileikkaavana teemana hankkeessa ja Digion toiminnan ytimessä.
Hankkeen keskeisenä tavoitteena on edistää organisaatioiden digitalisaatiota, tuottavuutta ja henkilöstön hyvinvointia käytännön tasolla. Tavoitteena on tarjota konkreettisia ratkaisuja ja työkaluja, jotka auttavat organisaatioita hyödyntämään digitaalisia teknologioita ja innovaatioita tehokkaasti. Hankkeen rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto ja Turun ammattikorkeakoulu.
Mitä?
Tarjoamme mikrokoulutuksia ja työpajoja liittyen digitalisaation hyödyntämiseen yritysten ja järjestöjen toiminnassa. Koulutusten teemat ovat:
- Digistä hyvinvointia,
- Uusien asiakkaiden hankinnan digitaaliset mahdollisuudet,
- Digitaalisen kaupankäynnin työkalut kuntoon, ja
- Asiakassuhteiden ylläpito ja digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen.
Kenelle?
Kaikki koulutuksemme ovat avoimia mikro- ja pk-yritysten henkilöstölle ja yrittäjille sekä järjestöjen henkilöstölle ympäri Suomen. Koulutuksiin osallistuminen edellyttää ilmoittautumista ja muutamien lomakkeiden täyttöä. Koulutukset ovat maksuttomia.
Missä?
Johtuen valtakunnallisesta toiminnasta, kaikki meidän koulutukset järjestetään verkossa, Teams-alustalla. Olemme tehneet Digiolle oman työtilan, jossa jaamme myös koulutuksien materiaaleja. Katso koulutukset -sivulta tarkemmat ajankohdat koulutuksille ja ilmoittaudu ihmeessä mukaan!
Miten tämä kaikki toimii?
Olemme rakentaneet Digiolle kaksi Teams työtilaa, joista molemmat erikoistuvat erilaisiin teemoihin, esim. digitaidot ja asiakashallinta. Näihin pääset käsiksi ilmoittautumalla aktiivisiin koulutuksiin, jonka jälkeen saat lisäohjeita sähköpostitse.
Alussa pyydämme teitä täyttäämään ESR+ -aloituslomakkeen ja meidän ”tasokyselyn”. Sarjan loppuessa tarvitsemme ESR+ -lopetuslomakkeen ja meidän ”taso/palautekyselyn”. Eli alussa muutama lyhyt lomake, ja lopussa sama. Simppeliä.
Aloituslomaketta ei tarvitse täyttää uudestaan jos osallistut uusiin koulutuksiin, mutta toivoisimme osallistujien täyttävän kuitenkin meidän kyselyt ja lopetuslomakkeen.
Miksi kaikki nämä lomakkeet ja kyselyt?
Pyydämme kaikkia näitä lomakkeita ja kyselyjä laadun ja seurannan varmistamiseksi. Rahoituksen vaatimuksena on että pidämme kirjaa koulutuksien ja työpajojen osallistujista, johon käytämme ESR+ -lomakkeita ja meidän ilmoittautumislomakkeita.
Jotta voimme pitää huolen, että meidän toiminta pysyy laadukkaana, käytämme meidän omia taso- ja palautekyselyjä. Näiden avulla tiedämme mitkä meni hyvin, ja mitä vielä meidän tarvitsee parantaa.
Tiedämme, että jatkuvien lomakkeiden ja kyselyjen täyttäminen on uuvuttavaa, jonka takia olemme pyrkineet tekemään kaiken mahdollisimman sujuvaksi. Näitä lomakkeita ja kyselyjä voi ajatella omanlaisenaan ”maksuna” koulutuksille.