Epävarmuudesta rohkeuteen: Digitaalisten työkalujen käyttöönotto myynnissä
Toimintaympäristön epävarmuus on nykyarkea työelämässä. Epävarmuus on luonnollinen osa liiketoimintaa, erityisesti pienissä organisaatioissa, joissa resurssit
Tervetuloa Digio-blogiin! Täällä jaamme ajankohtaisia oivalluksia ja syvällisiä näkemyksiä digitalisaation, tuottavuuden kasvun ja työhyvinvoinnin maailmasta. Blogimme tarjoaa asiantuntevaa sisältöä, joka auttaa organisaatioita edistämään digitaalista valmiuttaan ja hyödyntämään teknologian tarjoamia mahdollisuuksia tehokkaasti.
Blogin julkaisutoimikunta: Marjatta Rännäli Turku AMK, Annukka Kinnari Turku AMK ja Arina Ventelä Turku AMK
Toimintaympäristön epävarmuus on nykyarkea työelämässä. Epävarmuus on luonnollinen osa liiketoimintaa, erityisesti pienissä organisaatioissa, joissa resurssit
Hybriditiimityö, jossa osa tiimistä työskentelee etänä ja osa toimistolla, on yleistynyt nopeasti. Tämä työskentelymalli tarjoaa joustavuutta, mutta tuo mukanaan myös haasteita, erityisesti tiimin yhteistyön ja viestinnän sujuvuuden varmistamisessa.
Liiketoiminnan kehittyessä kohti entistä digitaalisempia ratkaisuja, datan merkitys ja ihmislähtöinen johtaminen korostuvat. Kun tavoitteena on kasvattaa myyntiä ja vahvistaa asiakassuhteita, on tärkeää, että digitaaliset työkalut ja prosessit eivät ole pelkkiä teknisiä työkaluja
Tekoäly on mullistanut myyntimaailman, ja sen hyödyntämisen mahdollisuuksiin on jokaisen organisaation syytä tutustua. Erilaisia tekoälytyökaluja on tarjolla kasvavissa määrin ja monet niistä kehittyvät kovaa vauhtia.
Ensimmäinen askel on tunnistaa rutiinit, eli tehtävät, joita toistetaan päivittäin ja ovat luonteeltaan suoraviivaisia. Tämä saattaa olla esimerkiksi jonkin tiedon ylös kirjaaminen tai lähettäminen eteenpäin.
Digio-hankkeessa tavoitteena on paitsi vahvistaa digitalisaatiota myynnissä ja asiakkuuksien hallinnassa myös varmistaa, että digitalisaatio tapahtuu hyvinvointia uhraamatta. Tässä tekstissä pohdinkin, miten myynnin digitalisaatio voi vaikuttaa positiivisesti tai negatiivisesti työntekijöiden hyvinvointiin hyödyntäen pohjana Työhyvinvoinnin portaat -mallia.