Myynnin ja asiakkuuksien johtamisen digitaaliset mahdollisuudet

Turku AMK logo

Mainonta muuttuu ja myös meidän on pysyttävä virran mukana

Sisältömarkkinoinnin maailma on laajentunut viimeisen 20 vuoden aikana merkittävästi. Digitaaliset palvelut ja kanavat ovat vieneet huomion perinteisiltä mainosväyliltä, kuten mainostauluilta ja fyysisiltä kampanjoilta. Kanavat kuten sosiaalinen media, uutiskirjeet, blogit, hakukone- ja nettimainonta tuottavat enemmän liikennettä yrityksille. Kanavien käyttö vaatii sisältöä, joka puhuttelee asiakkaita ja on visuaalisesti miellyttävää. Ennen tällaisten materiaalien tuottamiseen tarvittiin erikoisosaamista mutta nykyään sen tuottaminen on helppoa myös omin voimin.

Tee se itse - helposti ja halvasti

Markkinoinnin sisällön voi nykyään tuottaa itse helposti ja halvasti. Itse tehty markkinointimateriaali voi olla laadullisesti samalla tasolla kuin kalliiden kampanjoiden verrannolliset tuotokset. Omaa luovuutta hyödyntävä materiaali tuo esille kuvan ja äänen, joka auttaa erottumaan kilpailijoista ja luo syvemmän siteen yrityksen ja asiakaskunnan välille.

Kenen tahansa käytettävissä on työkaluja, jotka mahdollistavat sisällön tuottamisen itse. Graafisen suunnittelun sovelluksia ja ratkaisuja on nykyään paljon ja hyvätkin vaihtoehdot ovat nykyään ilmaisia, kuten Canvan perusversio. Uutiskirjeitä voi tuottaa ilmaiseksi Mailchimpin kaltaisilla ratkaisuilla, joissa käyttöliittymä on helposti omaksuttavissa. Yrityksen ainoa kulu on siis aika, jolla opetella helpoksi käyttöön otettavien työkalujen käyttö.

”Tehoa sisältömarkkinointiin” – koulutussarja (tai oppeja ja oivalluksia)

Vaikka suurin osa työkaluista on nykyään helposti saatavissa ja käytettävissä, on selkeää, että kaikilla yrityksillä ei ole niiden käytöstä kokemusta tai kunnon osaamista. Toisaalta, vaikka Canvaa ja Mailchimpiä osattaisiinkin käyttää, niin työkalun osaaminen ei takaa kiinnostavaa sisältöä, joka puhuttelisi asiakaskuntaa oikealla tavalla. Digion tarjoama ”Tehoa sisältömarkkinointiin” -koulutussarja etenkin markkinointiviestinnän kehittämisessä. Käytämme kurssilla apuna Canvaa ja Mailchimpiä ja opetamme, mitä niiden käyttö vaatii ja miten niitä käytetään. Tuomme mainitut esimerkit markkinointisisällön tuotannon työkaluista esille ja opetamme, mitä niiden käyttö vaatii ja miten niitä käytetään.

Koulutussarja rakentuu kahdesta mikrosessiosta (á 45 min) ja kahdesta työpajasta (á 1h 30 min). Mikrokoulutuksessa on enemmän teoriapohjaista luennointia ja työpajassa tehdään yhdessä tehtäviä.

Koulutus jakautuu kahteen osaan: 

Visuaalisuus ja graafinen suunnittelu

Opit, kuinka hyödyntää visuaalisia elementtejä, jotka: erottuvat kilpailijoista, ovat saavutettavia ja ymmärrettäviä ja puhuttelevat kohderyhmää. Käymme työpajassa läpi, miten Canvan avulla voi suunnitella kuvia ja infografiikkaa esimerkiksi uutiskirjeisiin. Opetamme, miten samaa sisältöä voi muokata ja varioida somekanaviin. Opit myös huomioimaan saavutettavuuden visuaalisessa viestinnässä, luomaan oman brändisi mukaisia pohjia ja asetuksia tehokasta jatkokäyttöä varten (vaatii maksullisen Canva Pro -ominaisuuden).

Uutiskirjeen tuottaminen

opit uutiskirjeen tuottamisesta ja sen keskeisistä vaiheita. Opetamme tuottamaan kiinnostavaa tekstiä ja luomaan myönteistä ilmapiiriä asiakaskommunikaatioon ja näin positiivisia asiakaskokemuksia. Koulutuksessa näytetään, miten uutiskirje tuotetaan Mailchimpin maksuttomalla versiolla. Opit myös Mailchimpin perusanalytiikkaa ja lähettämään viestisi eri asiakassegmenteille.

Tule siis hakemaan tehoa ja oppeja sisältömarkkinointiin syksyn koulutukseen ilmoittautumalla mukaan tämän lomakkeen avulla Webropol-lomake.

Henry Lehtonen
Digion opiskelija-assistentti
Turun ammattikorkeakoulu

Uusimmat blogikirjoitukset

Mainonta muuttuu ja myös meidän on pysyttävä virran mukana

Sisältömarkkinoinnin maailma on laajentunut viimeisen 20 vuoden aikana merkittävästi. Digitaaliset palvelut ja kanavat ovat vieneet

Kohdataan myös etänä!

Oletko koskaan ollut Teams-palaverissa, joka venyy ja venyy, ideat jäävät vain ilmaan harhailemaan, etkä saa

Digitaalinen saavutettavuus – kilpailuetu, joka alkaa pienistä teoista

Saavutettavat verkkosivut ja sosiaalisen median kanavat kutsuvat kaikki mukaan. Tämä voi tuoda yrityksille ja yhdistyksille
Scroll to Top